تشکیل حماس و شهید محمد رضا مالکی

ساخت وبلاگ

امکانات وب

-->-->-->

-->-->-->
-->-->-->
-->-->-->-->-->-->

ابزار حداكثر رساني صفحه وبلاگ

Untitled Document -->-->-->
دریافت کد خوش آمدگویی

حرکت مقاومت اسلامی با نام اختصاری حماس یک سازمان اسلام‌گرای سیاسی-نظامی فلسطینی است. این سازمان در سال ۱۹۸۷ به رهبری عبدالعزیز رنتیسی و شیخ احمد یاسین به عنوان شاخه فلسطینی اخوان‌المسلمین تاسیس شده و هدف خود را «آزادی تمامی خاک فلسطین» اعلام کرده‌است.

حماس اگرچه پیمان‌های اسلو را قبول ندارد اما با حکومت خودگردان فلسطین همکاری کرده، وارد مهمترین نهادهای وابسته به آن شده و حتی در سال ۲۰۰۶ با پیروزی درانتخابات شورای قانونگذاری فلسطین به حزب حاکم مجلس قانون‌گذاری فلسطین تبدیل شدند و اسماعیل هنیه از رهبران حماس به عنوان نخست‌وزیر حکومت خودگردان فلسطین معرفی شد. اما یک سال بعد در تابستان ۲۰۰۷ در جنگ داخلی فلسطین وارد جنگ مسلحانه با سازمان فتح شدند. حماس در این نبرد غزه پیروز شده و کنترل کامل نوار غزه را به دست گرفت اما در کرانه باختری شکست خورده و فعالیت آن در این منطقه غیرقانونی اعلام شد.

حماس بارها حملاتی را علیه نظامیان و شهروندان اسرائیلی ترتیب داده‌اند و از تاکتیک‌هایی چون بمب‌گذاری‌های انتحاری و حملات راکتی بهره برده‌اند. آمریکا،اسرائیل، کانادا، حماس را گروهی تروریستی می‌دانند. استرالیا و بریتانیا فقط شاخه نظامی حماس یعنی گردان‌های عزالدین قسام را در فهرست گروه‌های تروریستی خود قرار داده‌اند و فعالیت آن‌ها از سال ۱۹۹۹ در اردن هم غیرقانونی اعلام شد.حملات حماس علیه غیرنظامیان از سوی گروه‌های حقوق بشری همچون دیده‌بان حقوق بشر جنایت علیه بشریت توصیف شده‌است. 

 

5ifhiutofkyacqmuifjm.jpg (271×186)

 

( شهید دانش اموز محمد رضا مالکی )

دانش آموز شهید محمدرضا مالکی نا م پدر: عبدالمحمد محل تحصیل : دبیرستان شهداء تاریخ تولد : 1342 تاریخ شهادت : 1361 محل تولد : بروجن محل شهادت : رقابیه بخشی از وصیت نامه شهید : این انقلاب بس بزرگ و مهم است و انقلابی است که راه مؤمنان به خدا را زنده کرد ، در تداوم این انقلاب سعی و کوشش کنید و برای نگهداری و صادر کردن آن هیچ خوفی در خود راه ندهید.

 

owggvnhbw5m9f9ucgmc2.jpg (190×266)

 
راه رهبری rah rahbari ...
ما را در سایت راه رهبری rah rahbari دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی خلیلی نژاد ali khalilinezhad basta بازدید : 805 تاريخ : جمعه 28 فروردين 1394 ساعت: 16:05